Da biste to ostvarili potrebno je mnogo truda i umeća. Za početak do kraja popunite svoj profil na društvenim mrežama. Ovo je jednostavno, ali presudno: ako Vam profil nije do kraja popunjen neće vas predstaviti na efikasan način. Svaka društvena mreža omogućava vam da na različite načine predstavite sebe i svoju delatnost. Zato kada se upustite u pravljenje profila budite sigurni da ste ga popunili do kraja, jer niko ne voli ljude koji posao ne dovrše do kraja!
Kada je Fejsbuk u pitanju, ljudi obično zaboravljaju da popune “About” sekciju gde sa drugima delite šta volite da radite, ko ste, kao i druge zabavne činjenice. Ako nemate inspiraciju šta biste napisali, jednostavno napišite omiljeni citat iz filma, izgledaće elegantno, a vi ćete imati popunjen Fejsbuk profil!
Što se tiče Tvitera, u delu za biografiju ostavljeno je samo 160 karaktera. To znači da morate da se prestavite u nekoliko kratkih rečenica, a taj posao je težak, čak i za one koji su vešti s rečima. Ipak, uvodni intro nije kraj vašeg predtavljanja na ovoj mreži. Jedna od odličnih stvari u vezi Tvitera je to što možete da dodate i linkove u svoju biografiju, te ako imate blog ili portfolio, eto šanse da ga i tu reklamirate.
Linkedln je mreža namjenjena prije svega za profesionalno predstavljanje. Zbog toga je popunjavanje Linkedln profila izuzetno bitno i bilo bi dobro da taj deo posla uradite što temeljnije možete. Ne zaboravite da uključite nagrade, mjesta gde ste volontirali (potrudite se da ih predstavite tako da se vidi šta ste tamo mogli da naučite ili s kojim ciljem ste volontirali), interesovanja, vještine i poslednje i najbitnije, radno iskustvo.
Da biste doprinjeli svom profesionalnom kredibilitetu, postavite linkove na kojima će klijenti ili budući poslodavci moći da vide vaše proizvode ili primere rada. Linkedln najviše, ali i ostale društvene mreže pružaju mogućnost da uvek dodate i link uz opis svog posla.
Ono što će vas učiniti još kompetentnijim je da uz svoj e-mail potpis dodate i linkove za Vaše profile na društvenim mrežama. Ukoliko uz to dodate i kratku rečenicu koja može biti i šaljivog karaktera bićete originalniji i klijenti, poslodavci i kolege će vas sigurno brže zapamtiti.
Evo primera kako može da izgleda vaš e-mail potpis:
Pratite nas na: www.twiter.com
Postanite naš fan na: www.facebook.com
Zavirite u fantastiku na: link za Vaš sajt
Negujte interakciju sa drugima. Ovo je jedan od najuobičajenijih saveta, koje obično svi shvataju zdravo za gotovo, ali je takođe esencijalan ukoliko želite da budete uspešni i vidljivi na društvenim mrežama: nemojte zapostavljati interakciju sa ljudima na društvenim mrežama. Kao i u živoj komunikaciji, tako i na internetu, negujte odnose sa drugima i sigurno će vam se isplatiti. Nemojte se libiti da komentarišete tuđe sadržaje koji vam se dopadaju, “lajkujete” ili “zapratite” druge korisnik, odgovarajte na komentare u doglednom vremenskom razmaku. Samo uz dobru komunikaciju postaćete uvaženi deo internet zajednice!
Marketing na društvenim mrežama danas je jedno od najjačih oruđa za promociju u poslovnom svetu. Možemo slobodno reći da je danas najpopularnije poslovno oruđe. Pošto smo naveli najosnovnije korake za uspešno reklamiranje na društvenim mrežama, rećićemo nešto i o kvalitetnom održavanju profila.
Savladajte veštinu pravljenja privlačnih naslova
Vaš naslov mora da “zapadne za oko” korisniku, vašem pontencijalnom klijentu ili poslodavcu. Zato se potrudite da naslov bude dovoljno zabavan i da isprovocira klijenta da ga pročita.
Postavljajte kvalitetne vizuelne sadržaje
Kada postavljate vizuelne sadržaje (fotografije ili video snimke) lakše ćete privući pažnju drugih korisnika. Tekstovi sa fotografijom su primetniji od onih bez njih. Zato se potrudite da fotografije i video snimci koje postavljate budu kvalitetni, da biste održali dobar imidž kod klijenata i poslodavaca.
Postarajte se da Vaš tekstualni sadržaj bude kvalitetan
Dok fotografije i ostali vizuelni sadržaji privlače korisnike da „kliknu“ na vaše postove, kvalitetan tekstualni sadržaj je ono što će ih navesti da postanu vaši stalni pratioci.
Fokusirajte vaše prisustvo na društvenim mrežama
Iako nisu sve društvene mreže „strogo“ namenjene za profesionalno i poslovno reklamiranje, na poslovnom profilu se potrudite da u fokusu zadržite vašu poslovnu delatnost. Stalno ih podsećajte na vaše prisustvo postavljanjem kvalitetnih sadržaja i na taj način će drugi steći utisak da radite i stalno napredujete, a to je jedna od stvari koja uvek privlači nove poslovne saradnike.
Ukoliko još niste počeli da se oglašavate na društvenim mrežama, nemojte očajavati, ni sada nije kasno. Bitno je samo da to uradite kako treba, a ono što je još bitnije je da svoj profil na internetu ne uzimate „zdravo za gotovo“, već da se potrudite da ga temeljno kreirate, jer je to vaše ogledalo u svetu modernog poslovanja!